وای بر کم فروشان

http://www.askdin.com/gallery/images/2169/1_sweetness_20_3_.jpgچند روز پیش برای خرید شیرینی به یک قنادی رفتم. پس از انتخاب شیرینی، برای توزین و پرداخت مبلغ آن به صندوق مراجعه کردم. آقای صندوقدار مردی حدودا ۵۰ ساله به نظر می رسید. با موهای جوگندمی، ظاهری آراسته، صورتی تراشیده و به قول دوستان “فاقد نشانه های مذهبی!”
القصه…، هنگام توزین شیرینی ها، اتفاقی افتاد عجیبا غریبا! اتفاقی که سالهاست شاهدش نبودم. حداقل در شهر گناهان کبیره (تهران) مدتها بود که چنین چیزی را ندیده بودم. آقای شیرینی فروش جعبه را روی ترازوی دیجیتال قرار داد، بعد با استفاده از جدول مقابلش وزن جعبه را از وزن کل کم کرد. یعنی در واقع وزن خالص شیرینی ها(net weight) را به دست آورد.سپس وزن خالص را در قیمت شیرینی ضرب کرد و خطاب به من گفت: ”۲۸۰۰ تومان قیمت شیرینی به اضافه ۵۰ تومان پول جعبه می شود به عبارت ۲۸۵۰ تومان”

نمی دانم مطلع هستید یا خیر! ولی سایر شیرینی فروشیهای شهرمان، جعبه را هم به قیمت شیرینی به خلق الله می فروشند. و اصلا راستش را اگر بخواهید بیشترشان معتقدند که بیش از نیمی از سودشان از این راه است. اما فروشنده مذکور چنین کاری نکرد. شیرینی را به قیمت شیرینی فروخت و جعبه را به قیمت جعبه. کاری که شاید در ذهن شمای خواننده عادی باشد ولی در این صنف و در این شهر به غایت نامعمول و نامعقول!

رودربایستی را کنار گذاشتم و از فروشنده پرسیدم: “چرا این کار را کردید؟!!” ابتدا لبخند زد و بعد که اصرار مرا دید، اشاره کرد که گوشم را نزدیک کنم. سرش را جلو آورد و با لحن دلنشینی گفت: “اعوذبالله من الشیطان الرجیم. ویل للمطففین…” و بعد اضافه کرد: ” وای بر کم فروشان! داد از کم فروشی! امان از کم فروشی! “
خدایا : خودخواهی را چنان در من بکش یا چندان برکش تا خودخواهی دیگران را احساس نکنم و از آن در رنج نباشم. " دکتر علی شریعتی"

عــــــیـــــدی!!!

سلام

امروز رفتم مدرسه زنگ اول با بچه های سال اولی کلاس داشتم ! واسه اینکه زیاد اذیت نشند و نزدیک عید بود از داوطلب ها سوال پرسیدم و بعدش یه ذره درس دادم بعد از کلاس اومدم دفتر یهو مدیر جلوم ظاهر شد.

دستش یه کادو بود!!! عید رو بهم تبریک گفت و کادو رو بهم داد و از زحماتی که کشیدم تشکر کرد! منم کلی تشکر کردم که بابا این چه کاریه! نیازی نبود که پیش خودم می گفتم : "یعنی توی کادو چی میتونه باشه!" ذوق کرده بودم!

کادو رو باز کردم دیدم توش یه شکلات یه تقویم و یک خودکار 400 تومنی .............

http://www.simorghweb.com/download/589071460.gifhttp://www.staplesfuture.com/prodimages/stationery/large/lexi_blue%200000027.jpghttp://www.sook.ir/newsimages/uploads/2011_1_7_8_53_47705.54751.jpg.jpg

جدید ترین آناتومی بدن انسان

این تصویری که می بینید جدید ترین آناتومی بدن انسانه!!!

با توجه به تصویری که از این آقا پسره داریم! دانشمندان فیزیولوژی حدس میزنند آناتومی و استخوان بندی ایشون به صورت زیر باشه

پس کی تعطیل می شیم !!!

چهارشنبه 17 اسفند

وای مردم دیگه! پس کی تعطیل می شیم آخه!؟؟

امروز سر کلاس بچه ها می گفتند : آقا هفته بعد دیگه نیایم؟ منم گفتم نه !!! از درسمون عقبیم همه باید بیان! توی دلم هم می گفتم نامردین اگه هفته ی بعد رو بیاین!

خوب چیکار کنم نمی شه که گفت نیاین ! اونوقت فوری میرن به مدیر خبر می دن که فلانی گفته نیا!

ولی اینو مطمئن باشید معلم بیشتر از شما دانش آموزا دوست داره کلاس تعطیل بشه ! دانش آموزا می شینن کلاس و یه معلم رو تحمل می کنند! ما معلما مجبوریم هر زنگ بیست سی نفر دانش آموز رو تحمل کنیم!

یه ضرب المثل چینی میگه: موقع تعطیلات دانش آموزا می گن جووون! و معلما: آخ جوووووووووووون

خبر خوش برای فرهنگیان عزیز

در حالي که ماده 120 قانون مديريت خدمات کشوري مصوب سال 1386 انتقال و مأموريت کارکنان از دستگاه اجرايي متبوع به ساير دستگاه هاي اجرايي را بلامانع دانسته بود، وزارت آموزش و پرورش در سال هاي اخير با اعمال محدوديت هايي، انتقال کارکنان را صرفا تا سال بيست و هفتم خدمت امکان پذير دانسته بود که اين دستور با شکايت تعدادي از فرهنگيان به دستگاه قضايي، در هفته هاي اخير لغو شد.

عکس های اصغر فرهادی برنده اسکار 2012

تصویب پرداخت فوق العاده ویژه به معلمان هم تراز اعضای هیئت علمی

هیئت وزیران ‌بنا به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش با پرداخت فوق العاده خاصی تحت عنوان فوق العاده ویژه به معلمان هم تراز اعضای هیئت علمی موافقت کرد.

به گزارش دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران به منظور افزایش انگیزه و کارایی معلمان و ارتقای سطح کیفی خدمات آموزشی در مدارس با پرداخت ‌فوق العاده خاصی تحت عنوان فوق العاده ویژه ، به معلمان همتراز اعضای هیئت علمی  موافقت کرد.

این مصوبه میزان و درصد فوق العاده ویژه به معلمانی که امتیاز رتبه معلم ارشد را کسب نمایند برابر با بیست در صد، معلمانی که امتیاز رتبه معلم خبره را کسب نمایند برابر با سی و پنج در صد و معلمانی که امتیاز رتبه معلم عالی را کسب نمایند برابر  پنجاه در صد حقوق و فوق العاده شغل و فوق العده جذب آنها تعیین نموده است.

همچنین حداکثر تعداد افرادی که با رعایت ضواب مربوط و کسب امتیازات لازم مشمول دریافت فوق العاده ویژه می باشند براساس رقابت و انتخاب بهترین افراد مجموعاً شصت و پنج درصد تعداد متصدیان مشاغل مربوط خواهد بود و استفاده از فوق العاده موضوع این تصویب نامه علاوه بر شرایط فوق الذکر منوط به داشتن حداقل پنج سال سابقه به صورت رسمی یا پیمانی برای رتبه معلم ارشد و حداقل پنج سال توقف به صورت رسمی یا پیمانی برای هر یک از رتبه‌های بعدی است.

بر اساس این مصوبه فوق العاده مذکور جزو فوق العاده های مستمر محسوب نمی شود و مشمول دریافت کسور بازنشستگی نمی باشند و استمرار پرداخت آن مستلزم رعایت بند (6)این تصویب نامه می باشد.

همچنین استمرار پرداخت فوق العاده مزبور مستلزم حفظ کیفیت ارائه خدمات و کارایی مستخدم و طبق ارزیابی سالانه از نحوه کیفیت انجام وظیفه می باشد

بر این اساس ارزیابی و تعیین رتبه مشمولین این تصویب نامه توسط هیات‌های ممیزه که در وزارت آموزش و پرورش،‌ سازمان آموزش و پرورش استان‌ها و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق با نظارت وزارت یاد شده تشکیل می گردد  انجام خواهد شد و وزارتخانه‌ یاد شده مکلف است اقدامات لازم را برای ایجاد هماهنگی و نظارت در نحوه اجرا  به عمل آورد.

همچنین تاریخ اجرای این تصویب نامه در مورد هر یک از مشمولین پس از تصویب هیات ممیزه خواهد بود و چگونگی ترکیب و تشکیل هیات ممیزه و همچنین ضوابط نحوه ارزیابی سالانه توسط شورای امور اداری و استخدامی کشور تصویب و ابلاغ خواهد شد.

این مصوبه ششم خرداد ماه از سوی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

همکاران محترم می توانند از این روش برای جلوگیری از تقلب استفاده کنند


خدایا شکرت

سپاس خدایا

جالبه، لطفاً مطالعه فرمایید

جالبه، لطفاً مطالعه فرمایید.

روزی بهلول در حال گِل بازی بود که زبیده خاتون ( همسر هارون) که با یکی ازخدمتکارانش از آنجا می گذشت، به طرف او آمد و پرسید: بهلول، چه می سازی؟

بهلول با لحنی جدی گفت: بهشت می سازم
همسر هارون که می دانست بهلول شوخی می کند، گفت: آن را می فروشی؟
بهلول گفت : می فروشم
-قیمت آن چند دینار است؟
-صد دینار!
زبیده خاتون گفت : من آن را می خرم!
بهلول صد دینار را گرفت و گفت : این بهشت مال تو، قباله آن را بعد می نویسم و به تو می دهم!
زبیده خاتون لبخندی زد و رفت.

بهلول، سکه ها را گرفت و به طرف شهر رفت. بین راه به هر فقیری رسید یک سکه به او داد. وقتی تمام دینارها را صدقه داد، با خیال راحت به خانه برگشت.
زبیده خاتون همان شب، در خواب، وارد باغ بزرگ و زیبایی شد. در میان باغ، قصرهایی دید که با جواهرات هفت رنگ تزئین شده بود. گلهای باغ، عطر عجیبی داشتند. زیر هر درخت چند کنیز زیبا، آماده به خدمت ایستاده بودند.
یکی از کنیزها، ورقی طلایی رنگ به زبیده خاتون داد و گفت : این قباله همان بهشتی است که از بهلول خریده ای وقتی زبیده از خواب بیدار شد از خوشحالی ماجرای بهشت خریدن و خوابی را که دیده بود برای هارون تعریف کرد

صبح زود، هارون یکی از خدمتکارانش را به دنبال بهلول فرستاد. وقتی بهلول به قصر آمد، هارون به او خوش آمد گفت و با مهربانی و گرمی از او استقبال کرد. بعد صد دینار به بهلول داد و گفت : یکی از همان بهشت هایی را که به زبیده فروختی به من هم بفروش!

بهلول، سکه ها را به هارون پس داد و گفت : به تو نمی فروشم!
هارون گفت : اگر مبلغ بیشتری می خواهی، حاضرم بدهم.
بهلول گفت : اگر هزار دینار هم بدهی، نمی فروشم.
هارون ناراحت شد و پرسید : چرا؟

بهلول گفت : زبیده خاتون، آن بهشت را ندیده خرید، اما تو می دانی و می خواهی بخری، من به تو نمی فروشم!

شباهت ما با ژاپنی ها !!

شباهت ما با ژاپنی ها !!


ژاپن که بودم یه روز دوشنبه رفتم سر کار دیدم تو خیابون پر پلیس و شلوغه؛ وضع غیر عادی بود. یه کم پرس و جو کردم دیدیم یکی خودکشی کرده.


البته اینقدر تو ژاپن خودکشی زیاد بود که دیگه خیلی جای تعجب نداشت. پرسیدم: چرا طرف خودکشی کرده؟ فهمیدم طرف مهندس پیمانکار یه ساختمان بوده. قرار بود روز جمعه ساختمان رو طبق قرارداد تحویل صاحبش بده.


روز جمعه ساختمان کارش تموم نشده بود مهندس پیمانکار از صاحب ساختمان دو روز شنبه و یکشنبه مهلت میخواد که ساختمان رو ساعت هشت روز دوشنبه اول روز کاری بهش تحویل بده.


تو این ۴۸ ساعت مهندس و تیمش هر کاری می‌کنند نمی‌توانند کارهای نیمه تمام ساختمان رو تمام کنند و ساختمان رو آماده تحویل کنند.


روز دوشنبه که صاحب ساختمان برای تحویل خونه میاید با جسد حلق آویز شده مهندس پیمانکار مواجه می‌شه. حالا نکته جالب اش می دونی واسه من چی بود؟


این ساختمان فقط نصب پریز برق و نظافتش مونده بود. به دوستان ژاپنی به تعجب می‌گفتم این چه آدمی بود خب چرا خودکشی کرده برای همچین موضوع کوچکی. این دیگه خودکشی نداره که.


آنها با دهان باز نگاه می‌کردند می‌گفتند خودکشی نداره؟ این آینده شغلی‌اش به پایان رسیده بود. دو بار زیر قولش زده دیگه کسی بهش کار نمیداد



چقدر شبیه ایرانیان هستند!!!!؟



Great JAPANESE Proverb:


"If one can do it, U too can do it,


If none can do it, U must do it."

شعار بزرگ ژاپنیها:


اگر یک نفر می تواند کاری را انجام دهد, تو هم می توانی آن را انجام دهی.


اگر هیچ کس نمی تواند کاری را انجام دهد, تو باید آن را انجام دهی.



Its IRANIAN Version:


"If one can do it, let him do it.


If none can do it, why waste our time on it!!!!"

نسخه ایرنی این شعار:


اگر کسی می تواند کاری را انجام دهد, اجازه بده آن را انجام دهد.


اگر کسی نمی تواند کاری را انجام دهد, چرا ما وقتمان را برای آن تلف کنیم؟!!!

کفدوزک های یخ زده