فروش اقساطی پراید بنزین سوز

شرایط فروش اقساطی پراید بنزین سوز _ فروردین و اردیبهشت ماه 1389:

    ثبت نام خودرو پراید بنزین سوز آغاز شد . از کلیه همکاران گرامی خواهشمند است بعد از مطالعه جدول ذیل جهت ثبت نام پس از هماهنگی با کارشناسی تعاون فرمهای ثبت نام را از پیوندهای پایین صفحه دریافت نمایئد .
     لطفاً قبل از واریز وجه پیش پرداخت به حساب شرکت لیزینگ فرهنگیان حتماً با کارشناسی تعاون اداره متبوعه هماهنگ نمائید .

 
شرایط واگذاری خودرو پراید بنزین سوز
عنوان شاخص رنگهای غیر متالیک رنگهای متالیک
قیمت روز کارخانه 76،600،000 78،400،000
رنگ سفید ، مشکی نوک مدادی ، نقره ای ، ..
میزان تسهیلات 50،000،000 50،000،000
کارمزد تسهیلات با نرخ 17 درصد 19،252،096 19،252،096
 پیش پرداخت نقدی 29،280،000 31،080،000
مبلغ اقساط ماهیانه 48 ماهه 1،442،752 1،442،752
بیمه عمر 1،300،000 1،300،000
هزینه های اداری 800،000 800،000
مالیات ارزش افزوده 3 درصد 580،000 580،000
آخرین مهلت ارسال مدارک 20/02/1389

قابل توجه کلیه همکاران گرامی :
   فایل بخشنامه و فرمهای ثبت نام با فرمت PDF از طریق پیوندهای زیرین قابل دانلو هستند .فایلهای مذکور پس از دانلو در صورت نصب بودن نرم افزار Adobe Reader روی سیستم شما قابل مشاهده و چاپ می باشند .
در صورتیکه به نرم افزار Adobe Reader دسترسی ندارید می توانید از پیوند http://get.adobe.com/reader آنرا دانلو نموده و روی سیستم خود نصب نمایید .
ضمناً از طریق ایمیل zand@LFCO.ir آماده پاسخگویی به سوالات شما هستیم .

بخشنامه    فرم شماره یک    فرم شماره دو    فرم شماره سه    فرم شماره چهار

وزیر آموزش و پرورش از تحت پوشش قرار دادن معلمان کشور به بیمه طلایی معلم خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش از تحت پوشش قرار دادن معلمان کشور به بیمه طلایی معلم در آینده ای نزدیک خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر در بندرعباس، حمیدرضا حاجی بابایی در جمع فرهنگیان و مدیران استان هرمزگان که پنجشنبه شب در بندرعباس برگزار شد، گفت: در تلاش هستیم تا بیمه ای را تحت عنوان بیمه معلم برای فرهنگیان پیدا کنیم.

وی افزود: مراحل اولیه این طرح اجرا شده و همه شرکتها حتی بیمه دندانپزشکی که گرانترین بیمه هاست در فراخوان ثبت نام کرده اند که از این میان بهترین بیمه را که در شأن معلمان ما باشد تحت عنوان بیمه طلایی معلم برای بیمه کردن انتخاب می کنیم.

وی تصریح کرد: رقم کلانی از وزارتخانه برای بیمه معلم و خانواده شان در نظر گرفته شده است و با پرداخت رقم ناچیزی از فرهنگیان و حمایتهای وزارت آموزش و پرورش، فرهنگیان ما تحت پوشش بیمه طلایی قرار می گیرند.

حاجی بابایی با بیان اینکه برای حفظ  عزت معلمان وزارتخانه تمام توانش را به کار گرفته است ، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش اگر 900 هزار معلم دارد یعنی 900 هزار وزیر دارد و اکنون فضایی ایجاد شده است که هیچ فاصله ای بین وزارت با مدیر و معلم  وجود ندارد

افزایش حقوق معلمان در سال جدید

 وزارت آموزش وپرورش طى اطلاعيه اى، جزئيات افزايش حقوق فرهنگيان در سال تحصيلى آينده را اعلام و به سازمان هاى آموزش و پرورش سراسر كشور ابلاغ كرد. به گزارش ايسنا، بر اساس مصوبه هفتم خرداد هيات وزيران در مورد تعيين ضريب جدول حقوق و افزايش حداقل و حداكثر حقوق مستخدمان شاغل و همچنين بازنشستگان و وظيفه بگيران و غيره، جزئيات افزايش حقوق فرهنگيان اعلام شد. بر اساس اين گزارش، حقوق مبناى مستخدمان رسمى و پيمانى بر اساس ضريب ۴۹۰ ريال محاسبه و تعيين مى شود و ضريب افزايش سنواتى كاركنان نيز بر اساس نتايج ارزشيابى سالانه بر مبناى آخرين حقوق سال ۸۶ (حقوق مبنا به علاوه افزايش سنواتى) مورد محاسبه قرار مى گيرد. ميزان كمك هزينه عائله مندى و اولاد به ازاى هر فرزند (حداكثر تا سه فرزند) با توجه به افزايش هاى موضوع اين دستورالعمل  به ترتيب ۱۳۷ هزار و ۲۰۰ ريال و ۲۷ هزار و ۴۴۰ ريال تعيين مى شود. در اين بخشنامه همچنين آمده است:فوق العاده هاى موضوع بندهاى (ب، پ، ت، خ) ماده ۳۹ قانون استخدام كشورى بر اساس حقوق مبناى جديد محاسبه مى شود و دانشجويان متعهد خدمت نيز، مشمول افزايش ضريب موضوع بند يك اين دستورالعمل  قرار خواهند گرفت. افزايش فوق العاده شغل كاركنان برجسته ادارى و آموزشى نيز كه برابر مقررات مربوط بالاترين نمره ارزشيابى را كسب كرده اند، به مدت يك سال از اول مهر ماه ۸۶ تا ۳۱ شهريور ۸۷ قابل اجرا خواهد بود. رقم حداقل و حداكثر حقوق مستخدمان شاغل و بازنشسته نيز به ترتيب يك ميليون و ۶۵۰ هزار و ۱۱ ميليون و ۵۵۰ هزار ريال تعيين مى شود كه با توجه به مقررات مربوط قابل پرداخت است. گفتنى است، از ابتداى سال ،۸۷ معادل مبالغى كه در سال ۸۶ تحت عنوان «فوق العاده تعديل» به شاغلان پرداخت شده است، به صورت مقطوع صرفا به سر جمع فوق العاده جذب آن ها افزوده شده و فوق العاده تعديل از احكام اين افراد حذف مى شود و اين مبلغ در محاسبه ساير فوق العاده ها (نظير فوق العاده ويژه و غيره) و ساير اقلام پرداختى مستمر كاركنان قابل احتساب نيست. ضمنا بر اساس بند ۹ مصوبه ياد شده از ابتداى ،۸۷ مبلغ مقطوع موضوع اين بند در مورد مشمولان طرح طبقه بندى معلمان، مشمولان بخشنامه ۲۳۰ سال ۵۸ كه در ادارات آموزش و پرورش به خدمت اشتغال دارند، مربيان آموزش فنى و حرفه اى و مشمولان طرح طبقه بندى رشته بهداشتى و درمانى به ميزان ۲۵ درصد و در مورد ساير شاغلان به ميزان ۵۰ درصد افزايش مى يابد و حكم قسمت اخير اين بند در مورد درصدهاى مذكور نيز لازم الاجراست. بديهى است حداقل فوق العاده جذب فرهنگيان (به ماخذ ۶۳ درصد) از مبلغ يك ميليون و ۳۹ هزار و ۵۰۰ ريال كمتر نخواهد بود. همچنين طبق ماده ۱۴ آيين نامه اجرايى قانون بودجه سال ۸۷ كل كشور فوق العاده جذب مناطق كمتر توسعه يافته صرفا بر اساس فهرستى كه بنا به پيشنهاد معاونت برنامه ريزى و نظارت راهبردى رئيس جمهور به تصويب هيات وزيران خواهد رسيد، قابل پرداخت است بنابراين در سال جارى فعلا پرداخت فوق العاده مذكور موضوع بخشنامه ۱۰ بهمن ماه ۸۵ و اصلاحات بعدى آن مجوزى ندارد. علاوه بر اين، بر اساس ضوابط بودجه سال جارى تمديد پيمان نامه كاركنان پيمانى كه اشتغال به كار اوليه آن ها به استناد مجوزهاى قانونى صورت گرفته و در سال گذشته نيز به صورت تمام وقت شاغل بوده  و از محل اعتبارات دولتى حقوق دريافت كرده اند، با رعايت ساير مقررات بلامانع است.

مديريت معلم در كلاس

برای خیلی از معلمان و مدیران ومعاونین مدارس ، وجود کلاسهای ساکت و به اصطلاح مودب و منضبط ، نشان از رضایت دیگران از نحوه کار معلم و مربی دارد و این در حالی است که به تمایل تحرک دانش آموزان در سنین مختلف توجه نمی شود و با انجام شیوه های بازدارنده فعالیت و تحرک ، بر جریان آموزش لطمه وارد می آورند یکی از این دوره های حساس دوره پیش دبستانی است ....یادگیری فعال را فدای مدیریت کلاس و انضباط خشک نکنیم! محدوديت هايي که بر سر راه تحرک کودکان يا شرکت فعالانه در طول دوره کلاس قرار گرفته در خور توجه مي باشد

مدیریت کلاس در مقابل یادگیری فعال

کودکان فراگیرندگان فعالی هستند.آگاهی از این امر باید برای مربیان تربیت بدنی کمی آسودگی فراهم آورد

با این وجود اگر فعالیتهای جسمانی به عنوان رفتار اولیه ای که کودکان فرا میگیرند شناخته شود به نظر میرسد که تربیت بدنی با طبیعت کودکان متناسب است . گاهی مدرسه این ویژگی مهم کودک را نادیده میگیرد . محدودیت هایی که بر سر راه تحرک کودکان یا شرکت فعالانه در طول دوره کلاس قرار گرفته در خور توجه می باشد . طرح معمول اجرای یک کلاس تربیت بدنی را در نظر بگیرید

کودکان به آرامی به درون سالن ورزشی قدم میگذارند 

آنها خودشان را در صفهای تیمی یا اشکال استاندارد دیگر نظم می دهند

آنها دست به سینه و با نگاه به معلم خود آرام و ساکت می نشینند

آنها به آرامی به دستورات معلم گوش می دهند

آنها در واکنش به توصیه های معلم حرکت می کنند .

وقتی معلم به کودکان می گوید وسایل را سر جایشان بگذارند و به آرامی و به صف سالن را ترک کنند زمان پایان کلاس فرا رسیده است

برای بیشتر معلم ها این شرایط کلاس خیلی خوب را به تصویر می کشد . با این وجود اولین نگرانی معلمان جدید ( همانند بسیاری از معلمان با تجربه ) مدیریت کلاس است . همچنین مدیران و والدین توقع دارند معلمان کنترل کلاسهایشان را به دست گیرند . بارزترین نشانه مدیریت موثر کلاس زمانی است که بچه ها تکالیف تعیین شده معلم را به آرامی تمرین می کنند . هر چند که سرو صدا و بی نظمی پیشنهاد نمی شود اما معلم ممکن است هنوز نگران باشد که وسایل و زمان لازم برای به دست آوردن چنین کلاسی تلف شده است

مشکلاتی در مدیریت کلاس اغلب در آموزش پیش دبستانی وجود دارد . تاکید بر یادگیری مستقیم از معلم در یک محیط محدود، شور و نشاط و توسعه یادگیری در کلاس را از بین می برد . در یک محیط بازی بچه ها به یادگیری ترغیب می شوند . آنها به نوبت طرحهای بازی را برای همدیگر توضیح می دهند و با توجه به تواناییهای فزاینده خود به حل کردن مسايل پیچیده و تصمیم گیری مشغول می شوند . در محیط مدرسه سنتی علایق و عقاید کودکان در مقایسه با علایق و عقاید معلمان کمتر مورد تایید قرار می گیرد . چنین تمهیدات یک جانبه ای در بین کودکان ممکن است به خاتمه زود هنگام پاره ای از نقش آنها (به عنوان دانش آموز و یکی از ارکان مدرسه ) منجر شود 

همچنین در مدت زمانی که صرف می شود استاندارد رفتاری تحت فرمان معلم ، مورد قبول واقع شود،  فرصت یادگیری به هدر میرود . مدت زمانی را در نظر بگیرید که در کلاسهای زیادی به انتظار پیروی از یک استاندارد رفتاری صرف می گردد . مانند مدت زمان تشکیل یک صف مستقیم، ساکت نشستن ، وسایل را بی حرکت نگه داشتن یا نگاه کردن به معلم .  بسیاری از معلمان توجیه می کنند که دانش آموزان به این موقعیتها نیاز دارند تا کنترل خود را بیاموزند . متاسفانه در بعضی از این محیط ها آنها حتی تغییر ظاهری بسیار کمی را در رفتارشان به کار می بندند  .

در نهایت تاکید بر مدیریت در دوران پیش دبستانی نا بجا می باشد زیرا از نظر توسعه نا مناسب است . کودکان فقط فراگیران فعال نیستند ، آنها به سبب قدرت استدلال بسیار بالا موجودات فعالی هستند . پیاژه در نظر یه خود استدلال می کند که کودکان از طریق شنوایی و تفکر چقدر می توانند یاد بگیرند . مرحله (تفکر قبل از عمل ) نشان می دهد که کودکان از 6 یا 7 سالگی شکل دادن تصاویری را در مغزشان شروع می کنند . به عبارت دیگر ، توانایی کودک برای شکل دادن یک طرح منطقی برای تحرک کاملا محدود می باشد . از این رو ، او به تحرک و فعالیتهای دستکاری جسمانی به عنوان یک ویژگی آموزشی نیاز دارد. علاوه بر این ، تمایل به موفقیت یا رقابت ، کودکان را به انطباق و وفق دادن اطلاعات ادراکی سوق می دهد همان طور که فعالانه در یادگیری یک وظیفه شرکت می کنند . بنابراین در حالی که دانش آموزان فعالانه به تمرین مهارت درگیرند ، ارايه اطلاعات قبل از مشارکت ممکن است به اندازه آموزش (به عنوان عامل تقویت کننده ) مفید نباشد . علاوه بر این ، در نظر بگیرید که کودکان قابلیت زیادی برای یادگیری از یکدیگر دارند . به یقین تمرین بی سر و صدا با کاهش بازخوردها از سوی همسن و سالانشان مانع یادگیری آنان از دیگران می شود . همچنین فرصتهای حل کردن مشکلات همسن و سالان نیز از این طریق حذف می گردد منبع:ماه نامه زیور ورزش

***************************************

 

علل بی نظمی دانش آموزان در کلاس درس و شیوه های برخورد با آن

 

 بسیاری از معلمان و حتی مدیـران مـدارس از دانش آموزانی که به اعتقاد آن ها شلوغ هستند و رفتارهای نا خواسته و نا مناسبی از خود بروز می دهند و به این ترتیب نظم و انضباط مدرسه و کلاس درس را دچار اخلال می کنند گله دارند . هر کدام از این افراد واکنش های متفاوتی در مقابل این نوع دانش آموزان از خود نشان می دهند و تصمیم گیری ها ی آنان در این زمینه هم متفاوت است . معمول ترین و آشکار ترین این تصــمیـم گیـری ها  برای کاهش یا از بین رفــتن بی نظمی ، گرفتن تعهد کتبی از دانش آموزان و در صورت تکرار از والدین آنان ، تهدید به تنبیه و حتی عملی کردن آن و در نهایت اخراج موقتی از کلاس و مدرسه است . از این رو ،  نگارش این مقاله و مطالعه ی آن ،  به معلمان و مدیران کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه تری بگیرند .

 

در زمــینه ی بی نظــمی دانــش آمــوزان در کـلاس درس ، معلمان بایــد به سه سوال پاسخ دهند :

  1) علل و عوامل بی نظمی دانش آموزان کدام اند ؟

 2 ) چگونه می‌توان از بروز و ظهور رفتار های نا مناسب دانش آموزان ، که نظم و انضبــاط را به مخاطره مي اندازند ،  پیشگیری کرد ؟

3 ) به هنگام وقوع رفتار های نا مطلوب دانش آموزان ، چه باید کرد ؟

 

 برای پاسخ دادن به این سوال هــا به عــبارت دیــگــر ،  شنا سایی علل و عوامل بی نظمی دانش آموزان در مجموعه عامل های متعدد  ،  باید زیر مجموعه ای از عوامل کشف شوند تا با ارائه ی راه کار های کاربردی برای از بین بردن یا کاهش آن ها ، تغییرات مناسب و مثبت در کیفیت نظم و انضباط مدرسه ایجاد شود. در این ارتباط ، کارگاهی با حضور عده ای از معلمان با تجربه در مراکز تربیت معلم یاسوج برگزار شد . حاصل چند جلسه بارش مغزی در این کار گاه برای پاسخ به سوال های یاد شده ،  بررسی شد . سپس با اندکی دخل و تصرف و تغییر در دید گاه های افراد  ،  این مقاله برای استفاده ی معلمان و مدیران مدارس و دست اندر کاران تعلیم و تربیت تهیه و تنظیم شد.

علل بی انضباطی دانش آموزان را می توان با توجه به ابعاد در یک مقاله نمی گنجد ،  اما به دلیل کاربردی بودن بحث وجلوگیری از طولانی شدن آن  ابتدا به ذکر علل و عوامل کلی بی انـضباطی دانــش آموزان می پردازیم ، آنگاه حاصل هم اندیشی معلمان با جربه را در این زمینه به طور مختصر بررسی می کنیم و در پایان هر قسمت  ، راهکار های عملی برای جلوگیری از بی انضباطی دانش آموزان را به منظور برقراری نظم و انضباط در مدرسه ارائه می کنیم .

 علل و عوامل بی نظمی دانش آموزان را می‌توان به پنج دسته تقسیم کرد :

الف ) علل مربوط به دانش آموزان (ویژگی های فردی آنان ) ؛

ب ) عوامل مربوط به معلم ؛ 

ج ) عوامل مربوط به فضای مدرسه  ، کلاس درس و کارکنان ستادی مدرسه ؛

 د) ویژگی های خانوادگی دانش آموزان ؛

 و ) عوامل اجتماعی .

 نظم و انضباط تعاریف متعددی دارد. عده ای کنترل رفتار فرا گیرند گان و تسلط بر عوامل رفتاری آنان را انضباط می نامند . برخی دیگر معتقدند نظم و انضباط شامل هر نوع سازماندهی در محیط مدرسه و کلاس است ،  به نحوی که سبب افزایش یاد گیری شود . صفوی ( 1383 ) می گوید« انضباط عبارت است از اعمال قواعد و مقرراتی که یاد گیری از تسهیل می کند و اخلال در کلاس را به حداقل کاهش می دهد (ص 266 ) . لو فرانسوا (1991 ) معتقد است " انضباط" به آن دسته از اعمال معلم اطلاق می شود که مانع سر زدن  رفتارهایی از دانش آموز است که فعالیت کلاسی را مختل یا تهدید به اخلال می کنند(نقل از زمانی ، 1378) با وجود این ،  بی نظمی یا بی انضباطی را می‌توان این گونه تعریف کرد :  انجام دادن هر عمل یا رفتاری به وسیله ی دانش آموز که سازماندهی مدرسه و فعالیت های کلاس را مختل یا تهدید به اخلال می کند. بروز رفتارهایی از دانش آموزان که انضباط کلاس را مختل می کنند  ، تنها به معلم و کلاس درس مربوط نیستند، بلکه همان طور که قبلا گفته شد علل دیگری نظیر عوامل آموزشگاهی‌ ،  خانوادگی ، اجتماعی و... وجود دارند که به طور مستقیم یا غیر مستقیم زمینه را برای بروز رفتار های مخرب دانش آموزان فراهم می‌کنند . بنابراین ،  برای برقراری انضباط در کلاس درس و اداره ی آن  ، معلمان باید قبل از برقراری  نظم و انضباط اقدامات لازم را برای پیشگیری از رفتار های نامناسب دانش آموزان را به کار گیرند ؛ زیرا پیشگیری مهم تر از در مان است  . کانین ( 1970 ) در تحقیق خود که به مقایسه ی رفتار معلمان در کلاس های دارای رفتارهایی نا مطلوب وكلاس‌هاي عادي پرداخته است او مي‌گويد : تفاوت اين كلاس‌ها به نحوه‌ي پاسخ گويي معلمان به رفتار نامطلوب  دانش آموزان مربوط نیست ،  بلکه از اقدامات پیشگیرانه ی آن ها نا شی می‌شود (نقل از کدیور 1382 ص 431 ) به هر حال بی نظمی های  دانش آموزان در کلاس علل متعدد دارد :

 الف – علل مربوط به دانش آموزان 

گاهی علل بی نظمی در کلاس ناشی از خود دانش‌آموز است . برخی از این علت ها عبارت است از :

1 ) ناراحتی های جسمی ، روحی و روانی ؛

 2 ) نداشتن علاقه و انگیزه  ؛

 3 ) سر در گم بودن و بی اعتنایی به انتظارات معلم و قوانین و مقررات مدرسه و کلاس درس ؛

 4 ) نداشتن برنا مه ی مشخص مطالعه ؛

 5 ) کم خوابی و خستگی مفرط ؛

 6 ) انجام دادن تکالیف خود ؛

 7 ) تغذیه ی نا مناسب ؛

 8 ) نا امیدی به آینده  ؛

 9 ) استقلال طلبی و مقابله با اقتدار معلم .

از بین بردن یا کاهش عوامل بی نظمی ، در درجه ی اول مستلزم هم کاری و هماهنگی میان خانه و مدرسه است ، و روشن است که معلمان و اولیای مدرسه به تنهایی و بدون همکاری والدین کاری از پیش نخواهند برد . بنا براین ، در نظام آموزش و پرورش برای برقراری ار تباط میان خانه و مدرسه نهاد مستقلی به نام انجمن اولیا و مربیان به وجود آمده است که این نهاد در هر مدرسه ای برای آگا هی والدین از مراحل رشد فرزندان خود در سنین متفاوت و آگاه کردن آن ها از این مسائل فعالیت می کند :

o       توجه والدین به وضعیت جسمی و روحی فرزندان خود ؛

o       ایجاد شرایط  ، موقعیت و امکانات مورد نیاز برای پیشرفت تحصیلی فرزندان خود ؛

o        تشویق ما دی و معنوی و تقویت اعتماد به نفس آن ها ؛

o        پذیرش وضعیت خاص فرزندان خود و مقایسه نکردن آن ها با افراد دیگر؛

o        تبعیض قایل نشدن بین آن ها ؛

o        تهیه ی میز و صندلی ، اتاق مطالعه ، وسایل مورد نیاز ، رعایت سکوت هنگام مطالعه؛

o       کمک به آن ها در تهیه و اجرای برنامه ی  مطالعه  ؛

o       تشویق آن ها به ورزش و تفریحات سالم و تنظیم خواب و استراحت آن ها ؛

o       داشتن برنامه ی تغذیه ی مناسب  ، کمک به آن ها در انتخاب دوستان مناسب ؛

o        آگاه کردن فرزندان از وظایف خود در مدرسه و خانه ، رعایت حقوق معلمان و کمک به دوستان و هم کلاسان خود  ؛

 و در نهایت تشویق آن ها به رعایت نظم و انضباط  در مدرسه و کلاس درس ،  اغلب، والدین علاقه مندند که بدانند در طول سال تحصیلی، درخصوص امور تحصیلی وحتی تر بیتی فرزندان خود ، چه وظیفه ای به عهده دارند وچه کمک هایی سبب پیشرفت تحصیلی فرزندانشان می شود . آگاهی از این مسائل، مستلزم ارتباط مستمر با مدرسه است.www.zibaweb.com

 

ب- علل مربوط به معلم

1) فقدان آماد گی جسمی ،  روحی و روانی معلم ؛

 2 ) نا مناسب بودن وضعیت ظا هری معلم ؛

3 ) نا آگاهی از روش های جدید تدریس و استفاده ی مکرر از روش های سنتی ؛

4 ) بی علاقه بودن به شغل معلمی ؛

 5 ) نا توانی در برقراری ارتباط مطلوب با دانش آموزان ؛

 6 ) رعایت نکردن عدالت آموزشی ( تبعیض بین دانش آموزان )؛

 7 ) نا مناسب و نا رسا نا بودن صدا ی معلم؛

 8 ) نداشتن طرح درس؛

9) بی توجهی به نیاز های دانش آموزان؛

10)    فعال بودن معلم و منفعل بودن دانش آموزان ؛

 11) استفاده ی نا مناسب از تشویق و تنبیه؛

 12) بی حـوصــلگی و نداشتن صــبر و بــر د بــاری و سعه ی صدر ؛

13 ) بی نظمی معلم (نظیر دیر آمدن به کلاس و ترک زود هنگام آن و... )؛

 14 ) تسلط نداشتن به موضوع مورد یاد گیری؛

 15 ) نداشتن رو حیه ی انتقاد پذیری و خود داری از پاسخ گویی به سوال های دانش آموزان؛